LELAKI ♥ PEREMPUAN

Hey hai semua. Tengah buat apa tu? Aishh.. Cmna nk bg intro ni hah? Failed! Straight to da point jela. Ok hari ni nk tulis pasal lelaki dan perempuan.

PEREMPUAN
Masa mula-mula couple mmg la bf awk xkisah pon cmna awk nk pakai. Yg tu normal laa. Kalau awk freehair pon dia xda cakap apa-apa..yalaa, baru lagi kan couple. Tp bila dah lama-lama couple, dya cakap "ayg, b nk tengok ayg pky tudung la, baju pon xmaw dah jarang, ketat n singkat k, baju pon nk yg lengan panjang ja tw, lengan pendek xmaw dah..haa, bru segak makwe b". haaa, kalau dah dya start cakap macam tu, jangan la korang nk mrah2 pulak k. tu tanda dya sayang korang tu dan insyaAllah niat dya nk ambil awk jadi isteri dya 

LELAKI
Klau masa mula-mula couple galfren awak xkisah pon awk nk solat ka tidak. Tu sebab dya baru nk kenal hati budi awak macam mana. Tapi bila dah lama, dya mula tegur awk pasal solat, puasa semua. Tu tanda dya betul-betul nak awak jadi imam dya. Bila dya tegur awk pasal solat semua tu, kalau awk xboleh nk ikut pon, awk dengar apa yang dia cakap. Jangan bergaduh dengan dya tiga hari tiga malam bila dia suruh awk solat. Sebab bila awk marah dya tegur awk, dya akan rasa "boleh ka dia nak bimbing aku dan anak-anak aku nanti?" setiap perempuan mesti nak lelaki yang baik, yang boleh jadi imam dia nanti, yang boleh bimbing dia dan anak-anak dia nanti. dan kalau awak cakap "nanti kawin b sembahyang la". Awk, kalau muda-muda sekarang pon awak xboleh nk berubah, boleh ke nanti lepas kawin baru awk nak berubah? Fikirkan...

Perempuan akan pilih lelaki yang terbaik untuk dia dan lelaki pon akan cari perempuan yang terbaik untuk dia. kalau sekarang pon awak xboley nak dengar apa dia cakap. tak boleh nak terima teguran dya, macamna dia nak kawin dengan awk? Lama-lama dia akan pergi dan cari peganti awak, bukan sebab dia tak sayang awk, tapi dia rasa itu jalan yang terbaik sebelum semuanya parah. Kadang-kadang bila kita xboleh nak terima pendapat pasangan kita, dia takkan cakap apa-apa, dia akan pendam dan tengok sejauh mana hubungan tu boleh pergi. Kalau dia rasa hubungan tu tak boleh pergi jauh dan time tu ada pilihan yang lagi baik untuk dia, dia akan pilih yang terbaik. Lumrah manusia mesti nakkan yang terbaik untuk diri sendiri. Yer dak?

#walau sebanyak mana pun awak setia, mcmna pon awak baik, jangun lupakan ALLAH.




p/s: sori kalau message xsampai. saya tak pandai mengarang :(

♥Dah baca? Tekan LIKE kalau SUKA ヅ

3 orang komen !:

Fara Sofia said...

walau sebanyak mana pun awak setia, mcmna pon awak baik, jangun lupakan ALLAH :)

mishz aenil :) said...

wow ! enrty yg full of content . bermakna sgtsgt ayt tuh . owner dah ada ka boy ckp cm tuh ? insyaallah :)

♥Ohh! Aien♥ said...

@mishz aenil :) haha..thanx dear..owner "single" lg..hak3 :)