CERITA UNTUK ANAK-ANAKKU!

assalamualaikum..mownim peeps..
puhh...da berhabuk bersawang dah blog ni..almaklumlah xd idea nk menulis..dulu2 boleh la asyik tulis psl kisah cinta ja, sekarang dah malas rasanya nk mencoret kisah cinta n korang pon mst bosan asyik baca kisah cinta aku kan?
tadi masa tangah iron baju nk dtg keja (oh ya, hr ni last day kerja..yaahhhoooo) aku terpikir apa la yang aku nk cerita kt anak-anak aku nanti yg boley wat dorang mencontohi "mummy" dorang ni ea (kwen pon blom,berangan je lebey)..yelaa, dloo2 time skolah nakal tak hengatt..time kelas fizik ja, mst aku sakit..demam laa, pening kepala laa..ps2 bila time kelas kimia plk mst cikgu 2 akn ckp cmni "kamoo ni masok kelas paling lambat, tp bila time nk kuaq kelas,kamo la yang paling awal"..ps2 bila tuisyen petang plk ckgu da ckp "jgn balik, makan kt kantin ja ps2 msok kelas"..tp aq ngn mmbe2 aq balik ciap mndi bagai..orang da mula kelas setengah dh, kami baru sampai..haa..tgk, xd lngsung bnda yang boley dibanggakan..ingt lagi, dloo time math cikgu 2 tanda kot sapa yang xhantaq buku latihan dya n aq mst tergolong dalam geng2 tu..orang len buku dah kembaq tiga, tp aku buku smpai setengah pon x lagi..tp cikgu 2 kan, lagi aku xhantaq buku, lagi 2 dya dok tuntut..last2 suma latihan aq tiru mmbe aq punya..satu pon aq xpikiaq..tp alhamdulillah, math dpt A1 msa SPM..hahah..nk tw rahsia kejayaan?MINAT tu yang pling penting..(result len jgn dok tanya..aq cepuk sorang2 nty)..nk cerita time kt IPT plk..aq mmg malas p kelas kalau nk dibandingkan ngn time skolah,aq mmg suka p sekolah..seminggu mst ada ponteng at least sehari..tmbah2 kalau kelas 2 start pukul 8pagi..mmg aku la antara pelajar yang akan ponteng kelas..tp xpernah dpt "warning letter" plak..myB lecturer terlepas pandang kott..
so setelah aku perah otak bagai..aq ingt nk cri suami yang dpt 5A ka 7A ka msa SPM kann..kot2 depa ada kisah time sekolah yang boleh anak2 aq contohi nanti..cri yang dok SBP kaa..klo nk yang lagi berdisiplin cri yang dok RMC..haa..kompom depa xpnah ponteng kelas cm aku..hehe..eehh..apa yang aku merepek pagi2 buta ni..klo ikotkan banyak lagi aku nk tulis..tp aq tw,lg banyak aku tulis, lg aq mengarut..so byee..(:

p/s: adik2 yang tgh skolah tu, jgn jadi cm akak ni..nty korang xtw nk cita apa kt anak2 korang..so, rerajin la p skolah..jgn ponteng kelas..caucincaw..(:

♥Dah baca? Tekan LIKE kalau SUKA ヅ

2 orang komen !:

imsosinglegegurl said...

aku ade dh cite nk cite..aku cite cite ko la :P ok?hahah

♥mRs fuAin♥ said...

aq xbg izin ponn..weksss